ápr
4

Diéta és mozgás

Címkék: diéta mozgás | Szerző: Tiktak | 9:50 am

Őszintén bevallom, hogy elég sok fogyókúrás-életmódváltós blogot zug-olvasok, így nagyon sok hasznos infót sikerült összeszednem egy jól megalapozott és hosszú távon tartható diétához. Hálás köszönetem minden szuper ötletért! :)

Egyelőre orvosi javaslatra beálltam egy 1600 kcal körüli étrendre, napi 5x-i étkezéssel, figyelve a zsír, ch, fehérje arányokra is. Eddig bevált, 5 hét alatt lement 6 kiló, juhééé. :)

Ami nálam kicsit belepiszkít a dolgokba: PCOS-t és pajzsmirigy alulműködést diagnosztizáltak nálam pár éve, amik kezelés nélkül hátráltat(hat)ják a fogyókúrát. Így (gyógyszer szedés mellett) nagyon kell figyelnem a szénhidrátok napközbeni elosztására is, nem csak a napi összes CH fogyasztásra.

Mostani cm állapotról rakok majd fel adatokat holnap.

Elkezdtem használni a myfitnesspal alkalmazást, nagyon megkönnyíti az életemet, persze érdemes pár napra előre megtervezni mit fogok enni. Előző este megfőzöm, és csak elő kell kapnom mikor aktuális. 

Mozgás: na igen, nálam egyelőre ez a gyenge pont. A lányom pont abban a korszakban van amikor folyamatosan foglalkozni kell vele, és ez bizony nagyon leszűkíti a napközbeni mozgási lehetőségeimet. Persze, tudom én, lehetne hajnalban kelni és elmenni úszni, vagy megvárni férjet hogy ha hazajött a melóból átpasszoljam neki a gyereket és elmenjek sportolni. De az az igazság, hogy nagyon szeretem amikor hazajön és együtt bohóckodunk a gyerekkel, nem akarom elvenni ezt az időt magunktól. Az esti fektetés után pedig már mindketten hullák vagyunk, eszembe sem jut a sport. A hajnali kelést csináltam nem olyan régen jó pár hónapig, köszönöm annyi pont elég is volt. :) Esetleg amíg alszik napközben, addig lehetne valamit alkotni... Több blogon olvastam a fegyencedzésről, lehet hogy én is belevágok.

Szóval a nagy felesleg (és a gyerek okozta időhiány) miatt egyelőre a gyors gyaloglás nálam a favorit. Lendületesen tolom a babakocsit, na... Ezt lehet napközben is csinálni, és ha hazajött a férjem, együtt is neki szoktunk indulni. Ekkora súllyal ha napi legalább 1-1,5 órát csinálom, még ez is jelentős kalória égetésnek minősül. :) Régi nagy szerelmem a futás, de nem merek ekkora felesleggel nekivágni. A lovaglás és falmászás - amikre szintén nagyon vágyom - még nagyon távolinak tűnnek...

A bejegyzés trackback címe:

https://feleakkora.blog.hu/api/trackback/id/tr284360110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thatsme 2012.04.05. 00:41:31

ne keseredj el az időhiány miatt, a gyors gyaloglás pont úgy megteszi, mint az úszás, vagy bármilyen aerob sport, sőt! Neked most ez a legjobb alternatíva, napi 1-1,5 órával simán le tudod adni az első 30 kg-ot is. Aztán majd ha 80-85 környékén jársz, akkor jöhet a futás is, ami egyenesen sokkolni fogja a szervezeted, amitől felpörög az anyagcsere és a kilók hirtelen megindulnak :) csak várd ki és meglátod ;)

PrettyWitch 2012.04.15. 18:07:19

Szia!
Szerintem se akarj most még futni. A napi 1 óra gyaloglással bőven többet érsz, és lényegesen kevesebbet ártasz magadnak. És legalább a kislányoddal is együtt lehetsz :)
Pajzsmirigybajra mit és mennyit szedsz? Tudják az okát?

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.04.16. 00:11:33

@PrettyWitch: Euthyrox 100 mikrogrammot szedek, 6 hónap múlva kell visszamennem kontrollra.
Eredetileg PCOS tünetek miatt mentem el vizsgálatra, ott derült ki a vérképemből. Nem tudták megmondani mitől van, az autoimmunt mindenesetre kizárták.

PrettyWitch 2012.04.16. 20:22:23

@Tiktak: Ahogy látom, ez kb. ugyanarra való, mint amit én kapok, L-Thyroxin, 50 mikrogramm. Nálam sem tudják, honnan ered a baj, de azt mondták, szedhetem egész életemben, és legfeljebb csak rosszabbodni fog :(

Ha esetleg megtudsz valamit, írj, nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz veled.

Nekem egyébként az volt a tapasztalatom, hogy a gyógyszert szedve ugyanúgy tudtam fogyni, mint más. Talán az elején még gyorsabban is.

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.04.17. 22:25:59

@PrettyWitch: Igen, nekem is ezt mondták, folyamatos kontroll, gyógyszer életem végéig... Szuper. :(

Én is 50-nel kezdtem kb. 2 éve, de az nekem nem volt elég, így fokozatosan emelték 100-ra. Terhesség alatt megbolondultak a pajzsmirigy hormonjaim (ez mondjuk gyakran előfordul), egész 175-ig fel kellett emelni az adagot, de szülés után visszatérhettem a terhesség előtti mennyiségre. Most úgy tűnik itt megálltam, de majd írok ha van valami változás.

Nekem is az a tapasztalatom, hogy beindult a fogyás, amióta ésszerűen táplálkozom a gyógyszer mellett. Belgyógyász ismerősöm mondta, hogy ez kicsit olyan, mint egy mesterséges anyagcsere-gyorsító, hiszen a pajzsmirigy szabályozza az anyagcserédet.

PrettyWitch 2012.04.18. 18:30:02

@Tiktak: Mondta a nőgyógyászom, hogy a terhesség alatt majd erre fokozottan oda kell figyelni. Meg a cukorra is, mert a "csúcsformámban" a terheléses cukor értékem sem volt valami jó.

Eléggé nyomasztó ez a pajzsmirigybaj, de talán ezzel még relatíve könnyen megúsztam másokhoz képest, akiknek pl. szívgyógyszert kell szedni egész életében.

nolyemi · http://irdietam.wordpress.com/ 2012.06.02. 22:21:22

ok, bocs, visszafelé olvasok, látom, hogy pcos-ed van. Gondolom, vele együtt IR is, ritkán jár külön a kettő :(

Viszont ha IR-ed van, akkor mozgásnál nem is tehetsz jobbat, mint a sétálás, mert kardióra van nagyobb szükséged, mint erősítésre - tehát ha a fegyencedzés és a gyaloglás között kell választani, akkor inkább gyalogolj szerintem. A futást én pedig még egy jó ideig hanyagolnám az ízületeid érdekében ;) (bocs a belekotyogásért, edző vagyok és IR-es)

Amúgy pedig tök jó eredményeid vannak már (főleg így látványos, hogy hirtelen látok egy csomó bejegyzést :D)

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.06.04. 22:14:34

@nolyemi: Köszi és üdv. :) Igen, IR-em is van sajnos.

A futást 80 kiló körül tervezem elkezdeni, addig marad a sok séta és mellette egy kis erősítés, hogy épüljenek azok az izmok (és égjen a zsír).