jan
6

Ma már "csak" 91 kg-ot mutatott a mérleg! Megy ez lefele gyorsabban mint gondoltam. :)

Végre van egy kis időm (alszik a gyerek, kész az ebéd is), így leírom mik is történtek mostanában.

Régebben említettem már, hogy kb. 3 éve kiderült, pajzsmirigy alulműködésem és inzulinrezisztenciám (IR) van, plusz PCOS-t is diagnosztizáltak nálam. Ez nagyban megnehezíti a gyerekvállalást, felborul a hormonháztartás. Kaptam rá gyógyszereket, a most tartott diétát javasolták és sok-sok kardio jellegű mozgást.

Ezek betartásával szerencsére viszonylag hamar sikerült teherbe esnem. Miután megszületett a kislányom, nem foglalkoztam a betegségemmel, kivéve a pajzsmirigy alulműködést, ami miatt rendszeresen jártam kontrollra és továbbra is szedtem a gyógyszert.

A szoptatás abbahagyása után kezdtem el az életmód-váltást, azóta írom a blogot is. Ősszel kezdtem el érezni, hogy nagyon fáradékony vagyok, hullik a hajam és sokszor szédülök. Így megint elmentem egy terheléses vércukor vizsgálatra, ami megerősítette, hogy nem múlt el az IR, bár sokkal enyhébb már mint amikor diagnosztizáltak, szerintem a tartott diéta miatt. Így most megint gyógyszert szedek erre is, és kezdem úgy érezni hogy hat.

Szóval én is mindenkinek javaslom, hogy évente csináltassatok egy teljes vérképet, amit érdemes egy terheléses vércukor méréssel és pajzsmirigy-hormonokkal is megspékelni!

A bejegyzés trackback címe:

https://feleakkora.blog.hu/api/trackback/id/tr765001133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2013.01.07. 09:47:36

Nekem is pajzsmirigy-alulműködésem van, szedem rá a gyógyszert, de ami a legbosszantóbb, nem tudják, hogy mi az oka. Nálad kiderült?

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2013.01.07. 13:09:08

@PrettyWitch: Sajnos nálam sem tudják. Annyi biztos, hogy nem autoimmun gyulladásom van, arra leteszteltek.

PrettyWitch 2013.01.07. 13:35:39

@Tiktak: Az nekem sem. Jó lenne tudni az okát :(
süti beállítások módosítása